Ministerstwo Finansów udostępniło nową aplikację E-Sprawozdania Finansowe, która ma ułatwić podatnikom podpisywanie i składanie sprawozdań finansowych. Do tej pory była dostępna tylko dla podatników PIT. Teraz, skorzystają z niej również spółki. Program jest już dostępny na stronie Ministerstwa Finansów. Jak to działa?

Jakie są funkcje nowej aplikacji?

Nowa Aplikacja, stworzona pod okiem Ministerstwa Finansów, umożliwia sporządzenie i podpisanie sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa. Możliwe jest w tym zakresie użycie zarówno podpisu zaufanego (do niedawna nazywanego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP), jak i kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Resort finansów pokusił się nie tylko o stworzenie dedykowanej aplikacji, ale również specjalnego podręcznika, który ma ułatwić oswojenie się z nowościami i wytłumaczyć, jak działają udostępnione narzędzia – krok po kroku. Dokument ten w szczególności wyjaśnia trudne pojęcia, które pojawiają się w kontekście e-sprawozdań, takie jak UPO, metadane czy też plik XML.

Jak skorzystać z E-Sprawozdań Finansowych?

Aby skorzystać z aplikacji należy ją w pierwszej kolejności zainstalować na swój komputer. Nie każdy system poradzi sobie z wyśrubowanymi wymaganiami programu. Konieczne jest bowiem posiadanie zainstalowanego środowiska Java w wersji 1.8.0_151 lub wyższej oraz dostępu do Internetu. Wymagane jest też korzystanie ze ściśle określonych przeglądarek – Google Chrome lub Mozilla Firefox. Oczywiście, dla pełnej płynności i poprawności działania aplikacji, używany komputer powinien też być dość szybki.

Czy dzięki aplikacji będzie łatwiej?

Aplikacja E-Sprawozdania Finansowe umożliwia zatem samo sporządzenie sprawozdania finansowego, przy użyciu dostępnych formularzy, a także dołączenie do niego dodatkowych dokumentów. Cały system jest dość intuicyjny, ale oczywiście wymaga uwagi i staranności. Aplikacja nie sumuje i nie sprawdza poprawności danych, dotyczących kwot wprowadzonych przez użytkownika programu. Co najwyżej, w przypadku wprowadzenia w danym polu nieprawidłowej wartości, aplikacja usunie zawartość tego pola. Nie zwalnia to zatem użytkowników z obowiązku dokładnego i przemyślanego wprowadzania danych.

Czy aplikacja posiada błędy?

Resort finansów nie wyklucza, że początkowo aplikacja może zawierać błędy. W udostępnionym przez ministerstwo podręczniku użytkownika zawarto zatem informację na temat możliwości zgłaszania występujących błędów i utrudnień. Resort finansów zapewnia jednak, że wszelkie problemy będzie rozwiązywał na bieżąco. Szacuje się, że w ciągu kilku miesięcy funkcjonowania aplikacja będzie działała w pełni sprawnie.

Jesteśmy gotowi na zmiany

Specjaliści Kancelarii Magnet już zadbali o odpowiednie przygotowanie posiadanego sprzętu. Dostosowaliśmy nasze komputery i oprogramowanie do wymagań, sformułowanych przez Ministerstwo Finansów. Jesteśmy zatem gotowi na zmiany. Świadczymy rzetelną i kompleksową pomoc zarówno małym, średnim, jak i dużym przedsiębiorstwom. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.